Zdrowie seksualne

Zdrowie seksualne kobiet: mówić o swoich potrzebach seksualnych

Mówiąc o swoich potrzeb seksualnych może pomóc doprowadzić Ciebie i Twojego partnera bliżej siebie i promowanie seksualnego spełnienia. Spróbuj tych porad na rozmowy z partnerem.

Zdrowie seksualne kobiet, jak mężczyzn, ważne jest, aby całkowita emocjonalne i fizyczne samopoczucie. I osiągnięcie zdrowego i satysfakcjonujące życie seksualne nie dzieje się magia. Potrzeba autorefleksji i szczerej komunikacji. Chociaż mówimy o seksualności, może być trudne, to temat wart zajęcie. Śledź ten przewodnik dyskusji seksualne kobiet problemów zdrowotnych i promocji przyjemności seksualnej.

Trochę o zdrowie seksualne kobiet

Wiele osób uważa, że ​​seks zaczyna się od fizycznego pożądania, co prowadzi do pobudzenia i wtedy orgazm. Choć może to być prawdą dla mężczyzn, badania sugerują, że reakcje seksualne kobiet może być bardziej skomplikowane. Dla wielu kobiet, fizyczne pragnienie nie zawsze jest punktem wyjścia. Kobieta może być motywowane do seksu poczuć blisko swojego partnera lub aby pokazać swoje uczucia.

Co to znaczy być seksualnie spełnione mogą być różne dla kobiet i mężczyzn, a także wśród kobiet. Na przykład, niektóre kobiety twierdzą, że przyjemność z podniecenia jest wystarczające, podczas gdy inni chcą przeżyć orgazm. Jeśli masz wątpliwości co do swojego życia seksualnego, lub po prostu chcesz znaleźć sposoby wzmocnienia go, dobry pierwszy krok rozmawia ze swoim partnerem.

Zdrowie seksualne kobiet: zacząć od mówienia o swoich potrzebach

Możesz czuć się nieswojo rozmawiając o swoich doświadczeniach seksualnych i pragnień, jednak Twój partner nie może czytać w twoich myślach. Dzielenie się swoimi myślami i oczekiwania o swoich doświadczeniach seksualnych może przynieść Ci bliżej siebie i pomóc doświadczyć większej przyjemności seksualnej. Aby zacząć:

  • Przyznaj swoje dolegliwości. Jeśli czujesz lęk, tak powiedzieć. Otwarcie o swoich obawach może pomóc rozpocząć rozmowę.
  • Zacznij mówić. Gdy zaczynasz rozmowę, Twoja pewność siebie i poziom komfortu może się zwiększyć.
  • Ustaw limit czasu. Uniknąć przytłoczenia siebie z długiej rozmowy. Poświęcając 15 minut rozmowy na ten temat, może się okazać, że łatwiej pozostać w swoich emocjonalnych strefy komfortu.
  • Dyskusja regularnie. Twoje rozmowy o doświadczeniach seksualnych i pragnień będzie łatwiej więcej rozmawiać.
  • Użyj książkę lub film. Zaproś swojego partnera, aby przeczytać książkę o zdrowie seksualne kobiet, lub polecić rozdziały lub sekcje, które podkreślają swoje pytania i wątpliwości. Możesz także użyć sceny filmu jako punkt wyjścia do dyskusji.

Zobacz także

Zdrowie seksualne kobiet: mówić o swoich potrzebach seksualnych

Tematy na adres wraz z partnerem

Kiedy mówisz do swojego partnera o swoich potrzebach seksualnych, starają się być specyficzne. Rozważ rozwiązania tych tematów:

  • Czasu. Czy uchylenie wystarczająco dużo czasu na intymność? Jeśli nie, to co można zrobić, aby zmienić ten stan rzeczy?
  • Romance. Czy brakuje? Jak można ponownie wywołać ją? Jak można romans ustawione na scenie intymności seksualnej?
  • Pleasure. Co pozwala na indywidualne i wzajemnej przyjemności? Bądź otwarty na słuchanie swojego partnera prośby i negocjacje różnic, jeśli jeden z was jest niewygodne z wniosku innych.
  • Rutynowe vs Rut. Posiada seks staje się zbyt rutynowe i przewidywalny? Jakie zmiany można dokonać? Na przykład, badać różne czasy na seks lub próbować nowych technik. Rozważmy bardziej przytulanie, zmysłowy masaż, masturbacja, seks oralny lub wykorzystanie wibratora - w zależności od tego, co Cię interesuje.
  • Emotional intymność. Seks jest więcej niż stosunek. Przypomnij sobie, że jest to również okazja do emocjonalnego związku, który buduje bliskość w związku.
  • Fizyczne i emocjonalne zmiany. Są zmiany fizyczne, takie jak choroby, zwiększenie masy ciała, zmiany po operacji lub zmiany hormonalne, które wpływają na życie seksualne? Również dotyczyć czynników emocjonalnych, które mogą zakłócać zdolność do korzystania aktywności seksualnej, np. będąc pod wpływem stresu lub uczucie depresji.
  • Wierzenia. Omów swoje przekonania i oczekiwania dotyczące seksualności. Zastanów się, czy nieporozumień - takie jak pomysł, że kobiety stają się mniej seksualne po menopauzie - mają wpływ na twoje życie seksualne.

Jak obsługiwać różne potrzeby seksualne

Potrzeb seksualnych różnią. Wiele czynników może mieć wpływ na apetyt seksualny, od stresu, choroby i starzenie się rodziny, kariery i społecznych zobowiązań. Bez względu na przyczynę, różnice w pożądania seksualnego między partnerami może czasem prowadzić do poczucia izolacji czy urazy. Porozmawiaj ze swoim partnerem na temat:

  • Twoja intymność potrzebuje. Jeśli potrzeby emocjonalne nie są spełnione, może być mniej zainteresowani seksem. Zastanów się, co twój partner może zrobić, aby poprawić swoje emocjonalne intymności - i mówić o tym otwarcie i szczerze.
  • Twoje różnice pożądania seksualnego. W każdym długotrwałym związku, pary mogą wystąpić różne poziomy pożądania seksualnego. Omów różnice i próbują zbadać możliwości, które zadowolą zarówno ci.

Podczas rozmowy z lekarzem

Jeśli problem będzie się powtarzał, należy rozważyć zwracając się do lekarza lub seksuologa o pomoc. Jeśli bierzesz leki i obawiasz się o swoje poziomie pożądania, przejrzeć leki z lekarzem. Jeśli dany lek ma wpływ na komfort pracy z seksem lub chęci na seks, lekarz może być w stanie zaproponować alternatywę. Podobnie, jeśli fizyczne objawy - takie jak suchość pochwy - koliduje z przyjemności seksualnej, zapytać o możliwości leczenia. Na przykład, olej lub inne leki mogą pomóc w suchości pochwy związane ze zmianami hormonalnymi lub innych czynników.

Podobnie, jeśli fizyczne objawy - takie jak suchość pochwy - koliduje z przyjemności seksualnej, zapytać o możliwości leczenia. Na przykład, olej lub inne leki mogą pomóc w suchości pochwy związane ze zmianami hormonalnymi lub innych czynników.

Zobacz także