Zarządzanie stresem

Medytacja: prosty, szybki sposób na zmniejszenie stresu

Medytacja może ocierać stres całego dnia, a wraz z nią spokój wewnętrzny. Zobacz, jak łatwo można nauczyć się praktykować medytację, kiedy są najbardziej potrzebne.

Jeśli stres ma się niespokojny, spięty i zmartwiony, za trudny medytacji. Spędzanie nawet kilku minut w medytacji może przywrócić spokój i wewnętrzny spokój.

Każdy może praktykować medytację. Jest to proste i tanie, i nie wymaga żadnego specjalnego sprzętu. I można praktykować medytację, gdziekolwiek jesteś - czy jesteś na spacer, jazda autobusem, czekając w gabinecie lekarskim, a nawet w środku trudnej spotkania biznesowego.

Medytacja Understanding

Medytacja jest praktykowane przez tysiące lat. Medytacja pierwotnie miała pomóc pogłębić zrozumienie świętych i mistyczne siły życia. Te dni, medytacja jest powszechnie stosowany do redukcji relaksu i stresu.

Medytacja jest uważany za rodzaj ciała i umysłu medycyny komplementarnej. Medytacja daje głęboki stan odprężenia i spokojny umysł. Podczas medytacji, skupić swoją uwagę i wyeliminować strumień pomieszanych myśli, że może być tłoczących umysłu i powoduje stres. Proces ten powoduje zwiększenie fizycznego i emocjonalnego samopoczucia.

Korzyści z medytacji

Medytacja może dać poczucie spokoju, spokoju i równowagi, że korzyści zarówno twoje samopoczucie i twój ogólny stan zdrowia. A korzyści te nie kończą się, gdy sesja medytacyjna kończy. Medytacja może pomóc nosić cię bardziej spokojnie przez dzień, a może nawet poprawić niektórych schorzeń.

Medytacja i samopoczucie
Podczas medytacji, można usunąć z nadmiarem informacji, które buduje się codziennie, i przyczynia się do stresu.

Emocjonalne korzyści z medytacji to:

  • Zdobycie nowego spojrzenia na sytuacje stresowe
  • Umiejętności budowlane do zarządzania stres
  • Zwiększenie samoświadomości
  • Skupiając się na obecne
  • Ograniczenie negatywnych emocji

Medytacja i choroba
Medytacja również może być przydatne, jeśli masz jakieś dolegliwości, zwłaszcza taki, który może być spotęgowany przez stres. Podczas gdy coraz więcej badań naukowych wspiera korzyści zdrowotne medytacji, niektórzy badacze uważają, że nie jest jeszcze możliwe wyciągnięcie wniosków na temat możliwych korzyści płynących z medytacji.

Mając to na uwadze, niektóre badania sugerują, że medytacja może pomóc takie warunki jak:

  • Alergie
  • Zaburzenia lękowe
  • Astma
  • Obżarstwa
  • Rak
  • Depresja
  • Zmęczenie
  • Choroba serca
  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Ból
  • Problemy ze snem
  • Nadużywanie substancji

Pamiętaj, aby porozmawiać z lekarzem na temat zalet i wad za pomocą medytacji, jeśli którykolwiek z tych warunków lub innych problemów zdrowotnych. W niektórych przypadkach, medytacja może pogorszyć objawy związane z niektórych zaburzeń psychicznych. Medytacja nie zastąpi tradycyjnego leczenia jest. Ale to może być użytecznym dodatkiem do innego traktowania.

Rodzaje medytacji

Medytacja jest pojęciem o wielu sposobów na miłej stanu rzeczy. Istnieje wiele rodzajów medytacji i technik relaksacyjnych, które mają elementy medytacji. Wszystkie mają ten sam cel osiągnięcia wewnętrznego spokoju.

Sposoby medytować mogą obejmować:

  • Medytacja z przewodnikiem. Czasami nazywany przewodnikiem obrazów lub wizualizacji, z tej metody medytacji można tworzyć mentalne obrazy miejsc i sytuacji, jakie można znaleźć relaks. Spróbuj użyć jak najwięcej zmysłów, jak to możliwe, np. zapachów, widoków, dźwięków i tekstur. Możesz być prowadzone w ramach tego procesu przez przewodnika lub nauczyciela.
  • Medytacja Mantra. W tego rodzaju medytacji, to po cichu powtórzyć uspokajające słowo, myśl lub frazę, aby zapobiec rozpraszających myśli.
  • Medytacja uważności. Ten rodzaj medytacji opiera się na bycie uważnym lub ma większą świadomość i akceptacja życia w chwili obecnej. Możesz rozszerzyć swoją świadomą uwagę. Skupić się na tym, co można doświadczyć podczas medytacji, takie jak przepływ oddechu. Możesz obserwować swoje myśli i emocje, ale niech przechodzą bez wyroku.
  • Qi Gong. Praktyka ta zazwyczaj łączy medytacja, relaks, ruch fizyczny i ćwiczenia oddechowe, aby przywrócić i utrzymać równowagę. Qi Gong (Chee-gung) jest częścią tradycyjnej medycyny chińskiej.
  • Tai chi. To postać łagodnych chińskich sztuk walki. W tai chi (TIE-chee), można wykonać we własnym tempie szereg postaw i ruchów w powolnym, sposób wdzięku podczas uprawiania głęboki oddech.
  • Transcendentalnej Medytacji. Użyć mantry, np. tekstu, dźwięku lub frazy wielokrotnie dyskretnie, aby zawęzić świadomą i wyeliminować wszystkie myśli z umysłu. Skupić się wyłącznie na swojej mantry, aby osiągnąć stan doskonałego spokoju i świadomości.
  • Yoga. Wykonać serię asan i ćwiczeń oddechowych kontrolowanych promować bardziej elastyczne ciało i spokojny umysł. Jak poruszać się w pozach, które wymagają równowagi i koncentracji, jesteś zachęcany do mniej skupić się na męczącym dniu i więcej na chwilę.

Zobacz także

Medytacja: prosty, szybki sposób na zmniejszenie stresu

Elementy medytacji

Różne rodzaje medytacji mogą obejmować różne funkcje, które pomagają medytować. Mogą się one różnić w zależności od którego kierunkiem przestrzegać, który uczy klasę. Niektóre z najczęstszych funkcji medytacji obejmują:

  • Koncentruje uwagę. Skupiając swoją uwagę jest zwykle jednym z najważniejszych elementów medytacji. Skupiając swoją uwagę jest to, co pomaga Free Your Mind z wielu rozrywek, które powodują stres i zmartwienia. Możesz skoncentrować się na takie rzeczy, jak określonego obiektu, obrazu mantrę, a nawet oddychanie.
  • Spokojny oddech. Technika ta polega na głębokiej, nawet tempie oddychanie za pomocą mięśni przepony, aby rozwinąć swoje płuca. Celem jest, aby spowolnić swój oddech, przyjmować więcej tlenu i ograniczyć korzystanie z ramion, szyi i górnej części mięśni klatki piersiowej przy oddychaniu aby oddychać bardziej wydajnie.
  • Cicha okolica Jeśli jesteś początkującym, medytacji praktykujący może być łatwiejsze, jeśli jesteś w cichym miejscu z niewielu rozrywek -. Bez telewizji, radia i telefony komórkowe. Jak masz bardziej wykwalifikowanych w medytacji, może być w stanie to zrobić w dowolnym miejscu, zwłaszcza w wysokiej stresowych sytuacjach, w których korzystają najbardziej z medytacji, takich jak korek, stresującym spotkaniu roboczym lub długiej kolejce w sklepie spożywczym.
  • Wygodnej pozycji. Możesz praktykować medytację czy jesteś siedząc, leżąc, spacery lub w innych miejscach lub działań. Po prostu staram się być wygodne, aby można było uzyskać jak najwięcej z medytacji.

Codzienne sposoby medytacji

Nie pozwól, aby myśl o medytacji "prawo" sposób dodać do stresu. Oczywiście, można uczestniczyć w specjalnych ośrodków medytacyjnych i zajęciach grupowych prowadzonych przez wykwalifikowanych instruktorów. Ale można również praktykować medytację łatwo na własną rękę.

I można zrobić medytację jako formalny lub nieformalny, jak chcesz - co pasuje do Twojego stylu życia i sytuacji. Niektórzy ludzie budować medytację do swoich codziennych zajęć. Na przykład, mogą one początku i na końcu każdego dnia o godzinie medytacji. Ale wszystko, czego naprawdę potrzebujesz, to kilka minut jakości czasie medytacji.

Oto kilka sposobów, można praktykować medytację na własną rękę, w dowolnej chwili:

  • Oddychaj głęboko. Ta technika jest dobra dla początkujących, ponieważ oddychanie jest naturalną funkcją. Skup całą uwagę na oddychaniu. Skoncentruj się na uczucie i słuchając, jak wdech i wydech przez nozdrza. Oddychaj głęboko i powoli. Gdy uwaga wędruje, delikatnie wrócić skupienie na oddechu.
  • Skanowanie ciała. Przy użyciu tej techniki, skupić uwagę na różnych częściach ciała. Stań się świadomy swojego ciała różnych wrażeń, czy to jest ból, napięcie, ciepło lub relaks. Połącz ciało skanowania z ćwiczeniami oddechowymi i wyobrazić sobie oddycha ciepło lub relaks do i z różnych części ciała.
  • Powtarzanie mantry. Możesz utworzyć własną mantrę, czy to religijnych lub świeckich. Przykłady obejmują mantr religijnych Modlitwa Jezusa w tradycji chrześcijańskiej, święte imię Boga w judaizmie, czy mantra om hinduizmu, buddyzmu i innych religii Wschodu.
  • Spacer i medytować. Łącząc spacer z medytacji jest skuteczny i zdrowy sposób na relaks. Możesz użyć tej techniki, gdziekolwiek idziesz - w spokojnym lesie, na chodniku miasta lub w centrum handlowym. Podczas korzystania z tej metody, spowolnić tempo chodzenia, dzięki czemu można skoncentrować się na każdym ruchu nóg i stóp. Nie koncentrują się na konkretnym celu. Skoncentruj się na nogi i stopy, powtarzając słowa, działania w głowie takich jak podnoszenie, przenoszenie i umieszczanie jak podnosić każdą stopę, przenieść nogę do przodu i połóż stopę na ziemi.
  • Weź udział w modlitwie. Modlitwa jest najbardziej znany i powszechnie praktykowane przykład medytacji. W mowie i piśmie modlitwy są w większości tradycji religijnych. Możesz modlić się za pomocą własnych słów lub czytać modlitwy napisane przez innych. Sprawdź sekcję samopomocy lub 12-krok-odzyskiwanie lokalnej księgarni na przykładach. Porozmawiaj ze swoim rabin, ksiądz, proboszcz lub inny przywódca duchowy temat zasobów.
  • Przeczytaj i refleksji. Wielu ludzi, że sprawozdanie korzyści z czytania wierszy lub świętych tekstów i biorąc kilka chwil, aby spokojnie zastanowić się nad ich znaczeniem. Możesz również słuchać muzyki sakralnej, słowa wypowiedziane lub muzyki można znaleźć relaks i inspirujące. Możesz napisać swoje refleksje w dzienniku lub omówić je z przyjacielem czy przywódcy duchowego.
  • Skup swoją miłość i wdzięczność. W tego rodzaju medytacji, można skoncentrować się na święte przedmioty lub, tkactwo uczucia miłości i wdzięczności do swoich myśli. Możesz też zamknąć oczy i użyć wyobraźni lub patrzeć na reprezentacji obiektu.

Budowanie umiejętności medytacyjne

Nie ocenić swoje umiejętności medytacyjne, które tylko może zwiększyć stres. Medytacja wymaga praktyki. Należy mieć na uwadze, na przykład, że jest to typowe dla twój umysł wędrować podczas medytacji, bez względu na to jak długo praktykuje medytację. Jeśli jesteś medytacji, aby uspokoić umysł i twoja uwaga wędruje powoli wrócić do obiektu, czucia lub ruchu jesteś koncentrując się.

Zarządzanie stresem. Medytacja uważności.
Zarządzanie stresem. Medytacja uważności.

Eksperyment, a będziesz prawdopodobnie dowiedzieć się, jakie rodzaje prac medytacji najlepsze dla Ciebie i co lubisz robić. Dostosowanie do potrzeb medytacji w tej chwili. Pamiętaj, że nie ma usprawiedliwienia, lub w niewłaściwy sposób, aby medytować. Liczy się to, że medytacja pomaga w redukcji stresu i czuje się lepiej ogólnej.

Zobacz także