Zarządzanie stresem

Zarządzanie stresem: zbadać reakcję na stres

Stres zaczyna się od uczciwej oceny, w jaki sposób reagują na stres. Następnie można przeciwdziałać niezdrowych sposobów reagowania z technik bardziej pomocne.

Trudno uniknąć stresu w tych dniach tak wiele wymagań konkurencyjnych dla swojego czasu i uwagi. Ale z dobrych umiejętności zarządzania stresem, można radzić sobie ze stresem w zdrowy sposób.

Jednym z pierwszych kroków w kierunku dobrego zarządzania stresem jest zrozumienie, w jaki sposób reagują na stres - i wprowadzania zmian w razie potrzeby. Uczciwie przyjrzeć się, jak reagujesz na stres, a następnie przyjąć lub zmodyfikować techniki zarządzania stresem, aby upewnić się, że stres w swoim życiu nie prowadzi do problemów zdrowotnych.

Ocenić, w jaki sposób reagują na stres

Umiejętności zarządzania stresem często nie przychodzi naturalnie. Możesz nauczyć się nowych umiejętności radzenia sobie ze stresem lub zmodyfikować istniejące umiejętności zarządzania stresem, które pomogą Ci poradzić sobie lepiej, choć.

Po pierwsze, przyjrzeć się, w jaki sposób reagują na stres. Niektórzy ludzie wydają się wziąć wszystko w kroku. Ich naturalnie niefrasobliwe podejście prześwitywać, nawet w sytuacjach stresowych. Kolejny termin? Dawaj. Zmywarka przecieka? Nie ma problemu, to będzie prosta naprawa. Inni się niespokojny na pierwszy znak sytuacji stresowej. Spóźnia się na spotkanie? Czas do paniki! Utknąłem w korku? Niech przekleństwa zacząć!

Zarządzanie stresem. Profesjonalna pomoc.
Zarządzanie stresem. Profesjonalna pomoc.

Oto kilka, ale niezdrowe reakcje na stres. Czy którykolwiek z nich opisać swoje reakcje? Jeśli nie jesteś pewien, za prowadzenie dziennik na tydzień lub tak, aby monitorować swoje reakcje na sytuacje stresowe.

  • Pain. Możesz nieświadomie zacisnąć szczęki i pięści lub rozwijać napięcie mięśni, zwłaszcza na szyi i ramion, z których wszystkie mogą prowadzić do niewyjaśnionego bólu fizycznego. Stres może również powodować wiele innych dolegliwości zdrowotnych, w tym ból brzucha, duszność, bóle pleców, bóle głowy i bezsenność.
  • Przejadanie. Stres może wywołać Cię do jedzenia, nawet gdy nie jesteś głodny, lub możesz pominąć ćwiczenie. W przeciwieństwie do tego, można jeść mniej, rzeczywiście schudnąć, gdy pod więcej stresu.
  • Anger. Stres może zostawić z krótkim bezpiecznika. Kiedy jesteś pod presją, może znaleźć się twierdząc, ze współpracownikami, przyjaciółmi lub bliskimi - czasem z niewielką prowokację lub o rzeczach, które nie mają nic wspólnego z sytuacji stresowej.
  • Płakać. Stres może wywołać poszarpania płacz, czasem pozornie bez ostrzeżenia. Małe rzeczy niezwiązane z stresu może zostawić cię ze łzami w oczach. Można również czuje się samotny lub izolowane.
  • Depresja. Czasami stres może być zbyt dużo, aby podjąć. Możecie uniknąć tego problemu, należy skontaktować się chory do pracy, czuje beznadziejna lub po prostu zrezygnować. Przewlekły stres może być czynnikiem w rozwoju depresji lub zaburzeń lękowych.
  • Negatywność. Jeśli nie radzi sobie ze stresem, można automatycznie spodziewać najgorszego lub powiększ negatywne aspekty każdej niepożądanej sytuacji.
  • Smoking. Nawet jeśli rzucić palenie dawno temu, papieros może wydawać się łatwy sposób na relaks, gdy jesteś pod presją. W rzeczywistości, naprężenia jest główną przyczyną nawrotu konieczności palenia. Możesz także znaleźć się zwracając się do alkoholu lub narkotyków, aby uśmierzyć skutki stresu.

Zobacz także

Zarządzanie stresem: zbadać reakcję na stres

Kolejny krok w kierunku zarządzania stresem

Po zidentyfikowaniu niezdrowe reakcje mogą być o niekontrolowany stres, możesz zacząć doskonalić swoje umiejętności radzenia sobie ze stresem. Techniki zarządzania stresem w obfitości, w tym:

  • Skala powrotem. Ogranicz swoich obowiązków, kiedy to tylko możliwe. Choć może wydawać się łatwiej powiedzieć niż zrobić, warto dokładnie przyjrzeć harmonogramu dzienne, tygodniowe i miesięczne i znaleźć zajęcia, spotkania, obiady i pracach, które można ciąć na lub przekazać komuś innemu.
  • Przygotuj. Wyprzedź stresu poprzez przygotowanie do spotkań i wycieczek, planowanie czasu lepiej i ustawienie realistycznych celów dla zadań, zarówno dużych jak i małych. Stres wierzchowce, gdy zabraknie czasu, bo coś wyjdzie, że nie uwzględniają - budować w czasie korków, na przykład.
  • Sięgnij. Marka lub odnowić połączenia z innymi. Otoczenie się z wspomagającą rodziny, przyjaciół, współpracowników, czy duchownych i przywódców duchowych, mogą mieć pozytywny wpływ na samopoczucie psychiczne i zdolność do radzenia sobie ze stresem. Wolontariat w swojej społeczności.
  • Weź się hobby. Może się wydawać, cliche, ale kiedy angażują się w coś przyjemnego, może ukoić i uspokoić niespokojnego umysłu. Spróbuj czytanie, ogrodnictwo, rzemiosło, majstrować przy elektronice, wędkarstwo, stolarki, muzyki - rzeczy, które nie dostają konkurencyjnej lub bardziej zestresowany o.
  • Relax. Aktywność fizyczna, medytacja, joga, masaże i inne techniki relaksacyjne mogą pomóc radzić sobie ze stresem. Nie ma znaczenia, która z technik relaksu wybrać. Ważne jest skupienie uwagi na coś, uspokojenie i zwiększenie świadomości swojego ciała.
  • Wyspać. Niedobór snu wpływa na układ odpornościowy i zdolność oceny sytuacji i sprawia, że bardziej prawdopodobne, aby pstryknąć na drobne podrażnienia. Większość ludzi potrzebuje od siedmiu do ośmiu godzin snu na dobę.
  • Liczyć na profesjonalną pomoc. Jeśli twoje wysiłki zarządzania stresem nie są wystarczająco pomocny, skonsultować się z lekarzem. Przewlekła, niekontrolowane naprężenia mogą prowadzić do wielu potencjalnie poważnych problemów zdrowotnych, w tym depresji i bólu.

Stres zwykle nie tylko magicznie lepiej na własną rękę. Być może trzeba będzie aktywnie działać na uzyskanie kontroli nad stresem w swoim życiu tak, że nie ma cię kontrolować. Kiedy po raz pierwszy określić, w jaki sposób reagować na sytuacje stresowe, to wtedy może postawić się w lepszej pozycji do zarządzania stresem, nawet jeśli nie można go wyeliminować. A jeśli Twoje obecne wysiłki na rzecz zarządzania stresem nie działa, spróbuj czegoś nowego.

Zobacz także