Rak

Brak apetytu? jak dostać odżywiania w trakcie leczenia raka

Zdrowe odżywianie może pomóc Ci poczuć się lepiej i łatwiej tolerują leczenie raka. Skorzystaj z tych porad, aby uzyskać żywieniu należy.

Czasami leczenie raka lub raka może mieć wpływ na apetyt. Choć może nie czuć się jak jedzenie, ważne jest, aby robić to, co można, aby utrzymać spożycie kalorii, białka i płynów w leczeniu raka. Za pomocą tych informacji, które pomogą zaplanować posiłki i przekąski, które będą bardziej atrakcyjne i dostarczają pożywienia trzeba lepiej.

Rak. Jedz małe ilości częściej.
Rak. Jedz małe ilości częściej.

Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, takich jak zaawansowanym rakiem, jedzenie nie może mieć wpływu na wynik swojej choroby lub leczenia. W takich sytuacjach starają się przestrzegać szczególnych zaleceń żywieniowych, takich jak przestrzeganie diety niskosodowej lub o niskiej zawartości tłuszczu, nie może być praktyczne. Czasem opiekunowie lub członkowie rodziny mogą w sposób niezamierzony dodać stres popychając lub próbuje zmusić cię do jedzenia niektórych pokarmów. Zapytaj lekarza, jak ostrożnie trzeba przestrzegać szczególnych zaleceń żywieniowych.

Posiłków

  • Jedz małe ilości częściej. Jeśli czujesz pełna po jedzeniu tylko niewielką ilość, spróbuj jeść niewielkie ilości w ciągu dnia, gdy pojawi się chęć jedzenia. Może się okazać, że łatwiej jeść małe ilości kilka razy dziennie, a nie w czasie posiłków.
  • Planowanie posiłków. Jeśli nigdy nie wydają się czuć głodu, często pomocne jeść zgodnie z harmonogramem, a nie uciekania się do apetytu.
  • Jedz, kiedy jesteś głodny. Skorzystaj z czasów, kiedy czujesz się jak najlepiej jeść więcej. Wiele osób ma swoje najlepsze apetyt rano, gdy są wypoczęci.
  • Limit płynów podczas posiłków. Płyny mogą sytości i ograniczyć spożycie kalorii żywności wyższego. Może to przyczynić się do picia na większość płynów co najmniej pół godziny przed lub po posiłku.
  • Stwórz przyjemną atmosferę posiłku. Przykładowo, użyj miękkiej muzyki, świec lub ciekawych nakryć.
  • Dodać posiłki bardziej atrakcyjne. Wybierz żywności z różnych kolorów i faktur, aby Twoje posiłki bardziej atrakcyjne.
  • Unikaj zapachów, które sprawiają, że chory. Zwróć uwagę na zapachy, niektóre zapachy mogą zmniejszać apetyt lub przynieść na mdłości. Unikaj zapachów, które mają ten efekt na ciebie.

Czas Snack

  • Przechowywać przekąski przydatne. Mają przekąski łatwo dostępne, aby można jeść, gdy jesteś do niego. Ser, lody, owoce w puszkach, w gęstym syropie, owoce suszone, orzechy, masło orzechowe z krakersami, ser z krakersami, babeczki, ser i mleko czekoladowe to przykłady wysokokalorycznych przekąsek wymagających niewiele lub nie przygotowania. Nie należy się obawiać, że niektóre z tych opcji są wysokie stężenia cholesterolu i tłuszczu. Po odzyskać apetyt, można skupić się na niższych opcji podjadania kalorycznych.
  • Mieć przekąskę przed snem. Bedtime może być dobry czas na przekąskę, ponieważ apetyt na następny posiłek, nie będzie miała wpływu.

Anytime

  • Spróbuj zimne pokarmy. Zimno lub żywności temperatury w pomieszczeniu może być bardziej atrakcyjne, szczególnie jeśli silne zapachy przeszkadzam. Zimne kanapki lub danie główne-sałatki, takie jak sałatka z makaronem i tuńczykiem, kurczak, jajka i sałatki szynka, to dobry wybór.
  • Eksperymentuj z żywności. Raz-ulubione potrawy nie mogą odwołać się do Ciebie, a żywność nigdy nie lubili może stać się atrakcyjna.
  • Ćwiczenia na zwiększenie apetytu. Regularne ćwiczenia mogą pomóc pobudzić apetyt. Zapytaj swojego lekarza, czy ćwiczenia są bezpieczne dla Ciebie.
  • Spróbuj trzęsie i napój instant miesza. Napoje odżywcze suplementów, takich jak natychmiastowe mieszanek śniadaniowych oraz koktajle w puszkach lub w proszku, może dostarczyć znaczną ilość kalorii i wymagają niewiele lub nie przygotowania. To może być łatwiejsze do picia, a nie coś zjeść.

Zobacz także

Brak apetytu? jak dostać odżywiania w trakcie leczenia raka

Zwiększenie kalorie

W czasie choroby, leczenia lub odzysku, zapotrzebowanie na kalorie i białka może być większa niż zwykle. Poniższe wskazówki mogą pomóc zwiększyć liczbę kalorii można konsumować:

  • Dodaj masło lub oliwę do żywności. Użyj masła lub margaryny hojnie na ziemniaki, chleb, tosty, hot kasze, ryż, makaron i warzyw oraz zup. Umieść oliwy z oliwek lub inny olej na chleb, ryż, makaron i warzywa.
  • Masło orzechowe Rozmycie lub inny masło orzechowe - które zawierają białka i zdrowych tłuszczów - na tosty, chleb, jabłko lub banana plasterki, krakersy, lub seler naciowy. Zanurz precle w maśle orzechowym.
  • Użyj rogaliki i ciastka zrobić kanapki.
  • Dodaj sproszkowanej śmietanki lub mleka w proszku do suchego gorącego kakao, koktajle mleczne, gorącej płatki, sos, sosy, pieczeń, zupy krem ​​lub puddingów.
  • Dodaj plastry awokado lub guacamole do sałatek i kanapek.
  • Dodaj nasion, takich jak nasiona słonecznika i dyni, do sałatek, wymieszać, frytki i zapiekanki.
  • Dodaj nasion lnu ziemi do jogurtów, koktajli owocowych, gorących zbóż i zapiekanek.
  • Top hot zbóż z brązowego cukru, miodu, suszonych owoców masła, śmietany i orzechów.
  • Najlepiej ciasto, ciasto, żelatyna lub pudding z lodami, bitą śmietaną lub śmietanę.
  • Użyj owoce w puszkach, w gęstym syropie. To ma więcej kalorii niż ma świeże lub sok opakowaniach owoce. Jeśli wolisz, świeże owoce, dodać cukier i śmietanę.
  • Picia napojów, które zawierają kalorii, takie jak soki owocowe, napoje, owoce, napoje o smaku słodów, pływaków, napoje gazowane, kakao, koktajle mleczne, koktajle i ajerkoniak. Napoje dietetyczne suplementy są wygodne opcje.

Chociaż niektóre z tych sugestii dodać więcej tłuszczu i cukru w ​​diecie, to nie powinno być problemem, ponieważ jesteś tylko dodanie dodatkowych kalorii, aż można dostać apetytu na właściwe tory. Skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem, jeśli masz obawy o zmianę sposobu jedzenia.

Białko Zwiększenie

Białko jest ważne dla rozwoju, zdrowia i naprawy organizmu. Jeśli już chory, może być konieczne dodatkowe białka. Niektóre propozycje to:

  • Dodaj dodatkowe mięso, drób, ryby, ser lub Fasola (pinto, granatowy, czarny, nerek) do zapiekanek, zup i gulaszu.
  • Wybierz sałatki, mięsa, takie jak kurczak, szynka, indyk lub tuńczyka.
  • Stwórz własne wysokiej zawartości białka mleka: Dodaj 1/4 szklanki mleka w proszku do 1 szklanka pełnego mleka lub 1 szklanka mleka w proszku na 1 litr mleka pełnego. Użyj go jako napoju, dodać go do słodów lub wibracji, lub wykorzystać go w kuchni.
  • Spróbuj komercyjnie przygotowane uzupełnienie białka.

Jeśli choroba poczyniła czerwone mięso - wołowina, wieprzowina i jagnięcina - mniej atrakcyjne dla Ciebie, spróbuj następujących pokarmów, które także są dobrym źródłem białka:

  • Ser
  • Twaróg
  • Fasola
  • Soczewica
  • Jajka
  • Ryba
  • Drób
  • Orzechy i masło orzechowe
  • Masło orzechowe
  • Mleko
  • Koktajle mleczne
  • Krem
  • Pudding
  • Wegetariańska hamburgery
  • Jogurt
  • Quinoa

Płyny

Picie dużej ilości płynów jest również kluczem do pomocy ciała w trakcie leczenia. Staraj się pić co najmniej 64 uncji (2 litrów) płynów dni, chyba że lekarz skierował cię ograniczyć spożycie płynów. Spróbuj wybrać napoje, które zawierają kalorii. W przypadku napojów słodzonych zbyt słodki, próby poprawienia smaku lub soki owocowe rozcieńczać wodą.

Rozważ multiwitamina

Jeśli utrata apetytu jest utrzymanie się od jedzenia i na dłużej niż kilka dni, warto rozważyć biorąc multiwitaminowy, aby pomóc Ci witaminy i minerały potrzebne. Sprawdź etykietę i szukać multiwitamina, że ​​nie daje więcej niż 100 procent dziennej wartości (DV) wszystkich witamin i minerałów. Pamiętaj jednak, że jeśli pijesz płynne suplementy, ci daje niektóre witaminy i minerały potrzebne, więc może nie trzeba multiwitamina.

Zobacz także