Adult zdrowia

Ile snu tak naprawdę potrzebujesz?

Ile snu potrzebujesz zależy od czynników takich jak wiek i stan zdrowia. Może trzeba eksperymentować, aby znaleźć swój osobisty sweet spot.

Słyszeliście standardowej porady: Pobierz osiem godzin snu w ciągu nocy. Ale czy to prawda w całej rozciągłości? Odpowiedź wydaje się, że to zależy.

Wiek

Jak można się spodziewać, niemowlęta i małe dzieci potrzebują najwięcej snu - od dziewięciu do 10 godzin w nocy plusa drzemek w ciągu dnia. Dzieci w wieku szkolnym, w tym nastolatki, robić najlepiej z dziewięciu do 11 godzin nocnych. Większość dorosłych wymagają siedmiu do ośmiu godzin snu każdej nocy.

Chociaż osoby starsze muszą o tej samej ilości snu jako młodych dorosłych, osoby starsze mają tendencję do snu bardziej lekko i na okres krótszy, niż robią młodzi dorośli. Starsze osoby często zrekompensować, spędzając więcej czasu w łóżku w nocy lub drzemki w ciągu dnia.

Ciąża

Zmiany w organizmie kobiety podczas wczesnej ciąży może zwiększyć zapotrzebowanie na sen. Jednak objawy ciąży, takie jak nudności i wymioty, częste oddawanie moczu, bóle pleców, kurcze nóg, i zgaga, mogą sprawić, że trudno spać.

Problemy zdrowotne i leki

Ludzie, którzy mają chroniczną astmę czy zapalenie oskrzeli zwykle mają więcej problemów z zaśnięciem i utrzymaniem snu niż osoby zdrowe, albo ze względu na trudności z oddychaniem lub z powodu ich leków. Inne przewlekłe bolesne lub nieprzyjemne warunki - takie jak zapalenie stawów, niewydolności zastoinowej serca, refluks żołądka i anemia komórkowego - również może, że trudno się wyspać.

Pewne powszechnie stosowane na receptę i ponad-the-counter leki zawierają składniki, które mogą utrzymać się obudzisz. Składniki te obejmują leki obkurczające błonę śluzową i hormonów. Serce i ciśnienie krwi leki znane jako beta-blokery mogą utrudnić zasypianie i może spowodować więcej wybudzenia w nocy.

Zobacz także

Ile snu tak naprawdę potrzebujesz?

Brak snu

Jeśli jesteś pozbawieni snu, ilość snu potrzebujesz podwyżki. A jeśli konsekwentnie skąpić na sen, dług narasta, że ​​sen wpływa na zdrowie i jakość życia.

Wiele osób próbuje nadrobić stracony sen w ciągu tygodnia przez spanie więcej w weekendy. Ale jeśli straciliśmy zbyt dużo snu, spanie w weekend nie można całkowicie usunąć swój dług snu. Ponadto, spanie później w weekendy może wpłynąć na zegar biologiczny, przez co trudniej iść spać w odpowiednim czasie, w niedzielne wieczory i dostać się na czas w poniedziałek rano.

Genetyka

Zdrowia dorosłych. Ile snu tak naprawdę potrzebujesz?
Zdrowia dorosłych. Ile snu tak naprawdę potrzebujesz?

Czy niektórzy ludzie po prostu potrzebują mniej godzin snu w nocy? Tak, szacuje się, że procent gdzieś między 1 a 5 populacji są krótkie podkłady - ludzie, którzy śpią sześć godzin mniej w nocy bez złych skutków. Potrzeba mniej snu wydaje się w rodzinach, tak jak potrzeba więcej snu, co sugeruje genetyczną podstawę okres uśpienia.

Sweet spot

Badania sugerują, że coraz mniej niż siedem godzin - lub więcej niż dziewięć godzin - sen nocy wiąże się ze zwiększonym ryzykiem problemów zdrowotnych i zaburzeń psychicznych, zwłaszcza zaburzeń nastroju, i wyższej śmiertelności.

Poza numerami

Najważniejszym czynnikiem w określaniu jak dużo spać, czego potrzebujesz to, czy rutynowo senność w ciągu dnia. Czy masz tendencję do zaśnięcia w słabym stymulacyjnych, takich jak długie przejażdżki, czytanie, oglądanie telewizji, rozmawia przez telefon lub zakończeniu prac biuro? Jeśli tak, jesteś prawdopodobnie nie wystarczająco dużo snu.

Podjęcie kroków w celu zwiększenia ilości snu dostajesz. Jeśli to nie pomoże, że czujesz się bardziej wypoczęty i ostrzegają w ciągu dnia, skonsultuj się z lekarzem. On lub ona może szukać możliwych zasadniczych przyczyn, takich jak bezdech senny, które mogą być leczone, aby poprawić jakość snu i zmniejszyć senność w ciągu dnia.

Zobacz także

Adult zdrowia